~BERSAMAMU~

SuraTku bEgini & BegiTu

Posted by jed_biru | Posted in | Posted on Monday, April 20, 2009

surat ini saya tujukan kepada semua blogger yang sudi view page saya.. surat ini berformatkan surat kiriman yang tidak rasmi tetapi mampu menjadi rasmi apabila kita sama2 merasmikannya..(tepuk tangan suka hati...)

http://www.jedbiru.blogspot.com/, blogger pilihan no 1, jalan2 cari hal, 284, cari2 x dapat. internet... (slow...) dear my beloved friends, Tertulisnya surat ini, pada hari ini adalah kerana saya ingin menulis surat, sudah lama keinginan hati ini terpendam begitu sahaja. bagi saya, surat sahaja yang mampu menenangkan jiwa tatkala surat ini telah dibaca oleh kalian. (mengarut) saya juga dengan ini amat berbesar hati sekiranya tuan/puan/cik/encik/datuk/datin (pangkat yang x disebut jangan lah kecik hati...) sudi meluangkan sedikit masa untuk membaca surat saya ini... bukan surat berantai, bukan surat berkunci, bukan juga surat 'cinta'.. tapi surat segala surat yang menyatakan isi2 yang tersurat 'sahaja'. kali ini saya lebih suka menggelarkan diri sebagai 'saya', kerana saya sudah boring menggunakan perkataan 'aku'. bukankah ini salah satu kepelbagaian??? (siapa setuju jgn malu2... angkat saja tangan anda sebagai melahirkan tanda setuju yang cukup tersirat maksudnya..) sebab paling utama saya menggunakan sistem 'persuratan' ini ialah....saya berasa malas untuk menggunakan sistem pesanan ringkas (sms).. saya lebih suka menggunakan kemudahan yang ada.. walaupun siput lebih laju dari tenet yang sedang aku gunakan.. sebab yang kedua ialah, untuk memperjelas makna yang tersirat dan tersurat daripada tajuk blog saya yakni "yang ini begini, yang itu begitu.." ramai pihak bertanya kepada saya, mengapakah anda memilih tajuk yang sedemikian rupa? (yala rupanya ala2 tulisan abc, dan maksudnya terlalu sukar untuk ditafsirkan oleh kanak2 biasa (kanak2 genius adalah terkecuali).. kalau anda bagaimana? disini saya amat berbesar hati untuk memperjelas maknanya... (untuk yang sukar dimengerti sahaja..) cewah macam tajuk lagu pula, tapi artisnya x kenal.... kenapa yang ini adalah begini tetapi yang itu adalah begitu..??? ok... sebelum membaca penerangan saterusnya.. (yang atas ni hanyalah intro semata2..) saya minta anda menarik nafas terlebih dahulu..then hembus... (ketika melakukan part ini anda diingatkan agar menutup hidung kerana dikhuatiri serangga kecil yg x berdosa akn tersedut masuk ke dalam lubang hidung anda, dan juga jgn lupa tutup ketika menghembus nafas...nanti kawan sebelah pengsan..).. ok? tenangkan fikiran anda... sama2 kita mengosongkan fikiran, melapangkan dada, dan menenangkan fikiran.....1,2,3,4,..... i'll start now..(cit, macam maw lumba lari pulak..) sebenarnya, saya suka yang ini, apabila yang ini begitu.. kerana selalu begini, apabila saya begitu... saya akan memilih untuk begini sekiranya anda tetap berpendapat begitu.. kalau anda juga begini, saya akan selalu begini...contohnya, saya suka begini, tetapi anda begitu..dan apabila snda suka saya yang begini, saya akan tetap begini walaupun anda begitu.. sedikit serupa tetapi anda yang begitu membuatkan saya jadi begini.. apabila saya turut begitu tentu anda suka hati... andailah semudah itu.... stop!!! anda pening?? ok, cuba baca balik... fahamkan maksud yang tersirat.... 'andai semudah yang begini dan begitu..' ok... tarik nafas lagi.... tenangkan perasaan yang terlanjur pening... dear my frens, surat ini sampai disini sahaja.. sekiranya anda masih tidak memahaminya, saya amat mengalu2 kan kedatangan surat balasan daripada kalian.. salam dari saya...

yang ini begini: _peace_ _jedbiru_

Comments (2)

hwa2.. best gak.. klu kamu begini.. sy begini atau begitu... suka ati sy.. hehe.. xble kamu arah untuk begni atau begitu.. lalala.. jom jenguk blog sy...

btol3... nampaknya nurul ini adalah antara yang genius... haha insylh, saya akan menziarahi blog anda.. hehe

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails