~BERSAMAMU~

TunJUKkaN akU jaLaN???!!...

Posted by jed_biru | Posted in | Posted on Friday, July 17, 2009

seorg tua sedang duduk,

seorang muda sedang berdiri,

apabila yang tua sedang minum,

yang muda pula mengeluarkan cecair sedikit pekat dari mulutnya...(liur@ludah)

dan apabila si tua memusingkan kepalanya menghadap si muda,

si muda tersenyum,

tetapi dia hairan.. situa tidak tersenyum langsung.. (ceh sia2 je aku tersenyum)..

si tua kembali melayan perasaannya...

si muda langsung mengutuk.. (apalah org tua zaman sekarang ne. x reti langsung menghormati golongan muda...lokek senyum, kalau ye pun xnk bersedekah... jgn la tunjuk sgt.)

si muda meludah ke tanah sekuat yg mungkin dengan harapan si tua mendengarnya...

tiba2 si tua berkata...

ada sesiapa ke tu? laki ke puan2? kalau ada sila pegang tongkat saya...

si muda terpinga2 lalu memegang tongkat si tua...

alhamdulillah.. dah 3 jam rasanya saya duduk di sini menunggu orang untuk membantu saya berjalan..(menjadi guide untuk situa)

dengan perasaan sebal.... si muda memberikan sedikit perkhidmatan pada hari itu.....

Comments (0)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails