~BERSAMAMU~

~SulTAn mAngKat, RakyAt berKabung~

Posted by jed_biru | Posted in | Posted on Thursday, January 28, 2010

Arahan berkabung yang telah dikeluarkan oleh YAB Menteri Besar Johor hendaklah dilaksanakan kepada semua warga UTHM (staf dan mahasiswa). Bagi lelaki muslim adalah songkok berlilit putih, bagi perempuan muslim tudung putih, bagi lelaki dan perempuan bukan muslim kain hitam lilit di lengan baju kiri.
Diatas adalah memo arahan yang telah dikeluarkan oleh pihak uni..
pelbagai ragam leh ditemui selepas memo nie dikeluarkan.. antaranya ialah..:
1. Lelaki yang xde songkok mencari alternatif untuk "mengadakan" songkok mereka.. jika tidak, pak Guard di pintu masuk utama sedia menanti dengan buku dan pen. (terpaksa beli bg yg xde, n terpaksa pinjam bg yang nk JIMAT)
2. Yang perempuan pula sibuk menggosok tudung mereka yang berwarna putih.. (isk3 main agak2 je aku ni, tp betul gak kot.. yang xde pulak mcmana?? pinjam2 la ek..)
3. Staff2 semua dh segak bergaya n cantik2 sejak hari ISNIN lg (lepas je memo dikeluarkan), para student pulak , em agak2 la,,,, hari SELASA baru nk sibuk2..
4. Belum raya lagi~ tapi stok songkok kat Parit Raja suma dh habis..
5. Para peniaga pulak~ ada yang ambil kesempatan ibarat "sambil selam2, sambil gak teguk2 air..keh3" kenapa?? yelah.. bila permintaan bertambah, harga plak mestilak meningkat..btol x?? (songkok yang boleh dpt hanya rm9.90 ketika hari raya, naik melonjak 2 kali ganda...) UNTUNG2!~
~Yang ini, my songkok.. yang itu, aku x tahu.. haha..~
nasib baik la aku ne jenis cermat, songkok masih baru lg (aku yang mintakpuji).. hehe.. warna putih dililit sempena berkabung, bersedih atas kemangkatan Sultan.
~2 minah tudung putih,~
.. hehe.. aku saja je 2 amek gambar 2 kwn aku ne, sebagai bukti diorang memakai tudung putih.. berkabung lah katakan... 2 ati (pipi kembung) ngan ira (sempoi je), thanks 4 being my "model tudung".. kih3~ jgn saman aku sudah....~
~X bOLe bLah~ ne lg la... pagi2 lg suda maw2 amek gambar.. (2 yang jd mcm muka mualaf cina 2..).. hehe saja maw mintak puji... walaupun bukan anak kelahiran Johor, seharusnya aku menjadi lebih sensitif dengan perkembangan dan persekitaran yang aku kongsi bersama,,btul x?? ibaratnya,, "masuk kandang kambing, mengembek, masuk kandang harimau?? maou!!!" hehe cheers!!

Comments (0)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails