~BERSAMAMU~

~enjoying my life ~FELDA~

Posted by jed_biru | Posted in | Posted on Thursday, October 29, 2009

Dibesarkan dalam suasana kampung, didedahkan dengan persekitaran "hijau", lebih2 lagi bergaul erat dengan komuniti FELDA menjadikan aku lebih sinonim dengan kwsn yang aku kunjungi kali ini....
23-24 oktober aku berpeluang 'melawat' dan menikmati satu kawasan penempatan FELDA, felda simpang WAHA... ikot membe la-pak mail haha... (biasalah, aku memang suka menyibuk kat tempat org ne..)...
Memandangkan kwsn 2, terdapat 3 penempatan sekaligus, simpang waha, bukit waha, n 1 lg lupa (nama ala2 western)...huahauh c mail ne pn x segan2 dan x kedekut minyak kereta langsung untuk menunjukkan ktorang *(ops, lupa lak... ada sorg lg dak umah die join-mr acap) kawasan sekitar tempat dia la.....
p/s..mael jgn kembang lak...
Byk jugak la beza, seperti byk jugak persamaan... kwsn aku n kwsn mail ne (ceh, macam mafia lak).. ada sedikit rakaman memori sebagai tanda ingatan aku pnah berkunjung kesini....
kwsn umah mail.. kalu bukan disini, dimana lg? kalu bukan hari itu, hari apa lg?? (kesengalan yang merajai minda...hauhuahu)
ne lak si mael punya parent punya mama sama papa punya nama... thanks 2 both of u ek... dengan kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan selamat menunaikan ibadah haji.. semoga selamat sampai dan kembali, pak cik n makcik, cheers!!! hehe
kelapa sawit??? terasa rindu plak nk balik tempat aku, dah setahun aku x balik FELDA... asyik kk jak... boring suda ne... (rindu maw jumpa minah2 indon yang kerjanya memungut biji sawit.... isk3--kepada om2.. jgn marah ya...)
and this is??? rumah la.. pa lagi..hehe.. then this id wat i want to say.. the different,,, kalu felda tempat aku, umah2 suma nk yg tggi2 je (adala jugak yang rendah2)... tapi semakin tiggi rumah, makin tiggi jugakla hidung dorg 2... tapi umah kat sini hampir semua jejak tanah....???
(dlm pic, mael n acap tgah ikhtiar hidupkn enjin)
last but not least, hari ke2, ktorg g desaru... then g jb(x masuk dlm sgt pn, lepak2 kat shppg mall)... g desaru memandikan diri dengan air masin yang bergaram... rasa sangat lah masin..(palui, memanglah masin kan??_),,, mandi sampai penat biarpun ada 4 org je... balik dh tengah malam... esoknya apa lg??? blah la.........balik la ke uni terchenta... erm... boring2....
p/s-- to all my frens... (x kira dimana anda berada.. disini ataupon yg disitu, yg begini mahupun yang begitu)... wish all of u... selamat menjalani study week... hihi.... gud luck 4 final exam..

Comments (2)

salam dari saya, bagus infonya

wslm.. tQ..=)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails